לוגו
הלוגו (או 'סמליל' בשמו העברי)
נועד ומשמש לצורך בניית זהות: לגוף ציבורי / עמותה
לעסק / או לנותן שירות.
חשיבותו של הלוגו –
תדמית, נוכחות, בידול, זכירות
א. בניית תדמית נכונה- הלוגו מקפל בתוכו תדמית של מוצר (הלוגו מספר 'בלי מילים' את סיפורו של הגוף אותו הוא מייצג)
ב. נוכחות (גוף בעל לוגו משדר רושם מכובד ורציני יותר, הגורם לנו לסמוך עליו, לרצות להשתייך אליו או לעשות איתו עסקים)
ג. בידול (בד"כ נשתדל לשלב בלוגו נקודות חוזקה המאפיינות את העסק / נותן השירות)
ד. זכירות (מכיון שלזיכרון החזותי חלק משמעותי בזיכרון – חשוב שיהיה פריט חזותי המייצג אתכם וכך מקומכם בזכרון יהיה מובטח)
חלקי הלוגו
מאחר וישנם סוגים שונים של לוגואים,
הלוגו יכול להיות מורכב מרכיבים אלו או מחלקם:
א. שם העסק/נותן השירות (פונט המותאם במיוחד עבור התדמית המתאימה עבור העסק)
ב. סמליל (לא תמיד)
ג. סלוגן (משפט קצר ומתמצת) / שורת מידע (אודות השירותים אותם אני מספק)
ד. צורניות (כמה פשוטה ככה זכירה)
ה. צבעוניות (ראה בהרחבה על הצבעים ומשמעותם)
ו. טיפוגרפיה (קביעת מיקום במרחב לפי סדר החשיבות)
הלוגו מופיע בכל המוצרים של העסק-
כמו: כרטיס ביקור, נייר מכתבים, מעטפה, שלטים, מודעות, פליירים, על גבי מוצרים שונים, אתר, דפי נחיתה, חתימה במייל.